10 przykazań zdrowia układu odpornościowego

Kiedy czujesz się zdrowy, możesz żyć jak najlepiej. Aby to zrobić, potrzebujesz czujnego układu odpornościowego. Sprawdź Dziesięć Przykazań Zdrowia Systemu Odpornościowego od firmy Systemów Odporności TM

1. Śpię wystarczająco dużo

Badania pokazują, że odpowiedni sen ma kluczowe znaczenie dla dobrze funkcjonującego układu odpornościowego. Sen pozwala układowi odpornościowemu wykonywać swoją pracę, gdy organizm odpoczywa. Brak snu może prowadzić do czegoś więcej niż tylko zmęczenia. Może również prowadzić do mniej efektywnego układu odpornościowego. 1,2

2. Konsekwentnie stosuję pożywną dietę

Spożywanie dużej ilości owoców i warzyw jest ważne, ponieważ te produkty są na ogół bogate w witaminy C i E, a zielone warzywa zawierają B6. Te trzy składniki odżywcze przyczyniają się do prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego. 3,4,5,6

3. Ćwiczę dobrą higienę
Często myj ręce i unikaj dotykania twarzy — zwłaszcza po wizycie w miejscu publicznym.

4. ćwiczę
Ćwiczenia mają kluczowe znaczenie dla zdrowia układu odpornościowego z wielu powodów. Nie tylko zapewnia zdrowie fizyczne, ale może również pomóc zmniejszyć stres psychiczny, a nawet poprawić jakość snu. Umiarkowane ćwiczenia to świetny sposób na wsparcie zdrowego układu odpornościowego. 7,8

5. Poświęcam czas na całkowitą regenerację organizmu
Ćwiczenia są ważne, ale odpoczynek po wysiłku jest równie ważny. Daj swojemu ciału czas na zregenerowanie się po intensywnych ćwiczeniach, robiąc dzień wolny i unikaj przetrenowania, ponieważ może to zużyć Ciebie i Twój układ odpornościowy. 9

6. Ograniczam narażenie na choroby
Nie jest tajemnicą, że wirusy są zaraźliwe. Unikaj bliskiego kontaktu z osobami chorymi lub narażonymi na chorobę

7. Prowadzę suplementację odżywczą
Czasami nie jest łatwo odżywiać organizm wyłącznie z tego, co jesz. Codzienny suplement multiwitaminowy lub suplement wzmacniający układ odpornościowy może pomóc w osiągnięciu dziennego zapotrzebowania na witaminy charakterystyczne dla dobrego zdrowia układu odpornościowego. 10

8. Minimalizuję stres psychiczny i fizjologiczny
Stres psychiczny może mieć biologiczny wpływ na układ odpornościowy. Twoja fizyczna reakcja na stres może osłabić twój układ odpornościowy. Zarządzaj stresem, aby uniknąć osłabienia układu odpornościowego. 11,12,13

9. Unikam narkotyków i alkoholu
Alkohol i narkotyki mogą ograniczać skuteczność Twojego układu odpornościowego. Istnieją korelacje między używaniem narkotyków i/lub alkoholu a zwiększoną podatnością na infekcje. 14

10. Mam wystarczająco dużo słońca
Badania wykazały, że witamina D jest kluczowym składnikiem dobrze funkcjonującego układu odpornościowego. Szukasz dobrego źródła? Nie szukaj dalej niż na swoim podwórku! W zależności od pory roku 5-30 minut na słońcu wspomaga syntezę witaminy D. 15