5 sposobów, aby pozostać aktywnym w ciągu dnia

Pozostanie aktywnym jest jednym z kluczowych czynników, jeśli chodzi o utrzymanie najlepszego długoterminowego zdrowia. Jednak wielu z nas prowadzi obecnie bardzo siedzący tryb życia i pracuje od 9 do 17 po południu. Jednak dopasowanie ćwiczeń, a nawet umiarkowanej aktywności do codziennej rutyny, nie zawsze jest łatwe.

Niezależnie od tego, czy dzieje się tak z powodu napiętego harmonogramu, czy ze względu na stan zdrowia, możesz mieć trudności z wykonywaniem codziennych ćwiczeń, których potrzebujesz. Oto pięć prostych sposobów na pozostanie aktywnym. Nasz zespół fizjoterapeutów również może za nie ręczyć , wszystkie są wypróbowane i prawdziwe w naszej klinice!

1. Szukaj powodów, aby robić sobie przerwy w pracy.
Jeśli masz pracę przy biurku, powinieneś już wiedzieć, jak ważne jest wstawanie i okresowe poruszanie się. W żaden sposób nie zachęcamy Cię do obijania się w pracy, ale ważne jest, aby podejmować aktywność fizyczną tam, gdzie możesz!

Podczas przerw na lunch możesz chodzić po schodach lub wokół swojego biura. Są nawet proste ćwiczenia i rozciąganie, które możesz wykonywać przy swoim biurku. Jeśli nie pracujesz poza domem, nadal możesz włączyć przerwy na spacery i przerywane rozciąganie do swojej codziennej rutyny. Możesz także odbierać połączenia konferencyjne podczas spaceru po biurze lub budynku, jeśli masz taką możliwość.

2. Zdobądź psa, który zachęci Cię do częstszego wychodzenia na zewnątrz.
Psy to duża odpowiedzialność, ale także dbanie o swoje zdrowie i dobre samopoczucie. Zdobycie zwierzaka, zwłaszcza psa, pomoże poprawić ogólny poziom aktywności. Bardziej prawdopodobne jest, że przeprowadzka sprawi Ci przyjemność, jeśli masz kota lub psa do zabawy. Codzienne spacery i spędzanie czasu ze swoim zwierzakiem na świeżym powietrzu to fantastyczny sposób na umiarkowane ćwiczenia, które są zarówno zabawne, jak i zdrowe. Posiadanie zwierzaka może również zmniejszyć lęk, depresję i samotność!

3. Postaraj się mniej jeść poza domem.
Jeśli weźmiesz pod uwagę zakupy spożywcze, pchanie wózka i sprzątanie po posiłku, może to oznaczać dużo aktywności.

Gotowanie w domu oznacza nie tylko zdrowsze odżywianie, ale także łatwy sposób na zachowanie aktywności i spalenie kilku dodatkowych kalorii. Stanie na nogach, poruszanie się po kuchni oraz siekanie i mieszanie jedzenia spala o wiele więcej kalorii niż jedzenie poza domem.

4. Wybierz się na spacer!
Chodzenie to bardzo łatwy sposób na zwiększenie aktywności fizycznej i prawdopodobnie już o tym wiesz! Ale czy wykorzystujesz wszystkie okazje do chodzenia? Czy chodzisz po schodach w swoim domu lub mieszkaniu, zamiast zawsze jeździć windą lub siedzieć przez dłuższy czas? Czy decydujesz się parkować dalej od witryn sklepowych?

Nawet codzienne chodzenie do końca drogi, aby odebrać pocztę, zamiast odbierać ją z okna samochodu, może mieć znaczenie.

Oto kilka wskazówek, które zachęcą Cię do większego chodzenia.

Wybierz wygodne buty – jeśli Twoje stopy są obolałe z powodu źle dopasowanych butów, rzadziej będziesz spędzać czas na chodzeniu. Fizjoterapeuta pomoże Ci wybrać najlepsze buty.
Policz swoje kroki – krokomierz to element o niskiej technologii, który zlicza liczbę wykonanych kroków. To świetny sposób na śledzenie, jak daleko przeszedłeś.
Spacer z kimś – Posiadanie kogoś, kto będzie cię rozliczał, pomoże ci zachować motywację w dni, w których nie masz ochoty chodzić.
5. Odwiedź fizjoterapeutę!
Fizjoterapeuta może zaprojektować rutynę ćwiczeń, która może poprawić ogólną wytrzymałość, siłę i elastyczność. Niezależnie od tego, czy jest to poprawa atletyczna, czy zdolność do wykonywania codziennych czynności z większą łatwością i wytrzymałością, fizjoterapia może przynieść wiele korzyści. Sprawdź ofertę na stronie https://fizjoarena.pl/.

Fizjoterapia może pomóc złagodzić długotrwałe urazy, które nigdy nie zostały całkowicie wyleczone, i zmniejszyć ból spowodowany przewlekłymi schorzeniami, takimi jak zapalenie stawów. Nawet jeśli jesteś w stosunkowo dobrym zdrowiu, fizjoterapia może pomóc ci pozostać aktywnym i poczuć się bardziej energicznym. Dokonanie kilku prostych zmian w swoim życiu może radykalnie zwiększyć poziom Twojej aktywności. Te zmiany, wraz z wizytą u fizjoterapeuty , mogą poprawić Twoje zdrowie i ogólne samopoczucie.