JAK PRZYGOTOWAĆ SIĘ DO WYZWANIA W JEŹDZIE DŁUGODYSTANSOWEJ

Jak przygotować się do wyzwania w jeździe długodystansowej
Jeśli dopiero zaczynasz jeździć na rowerze i masz zamiar zmierzyć się z pierwszym wyzwaniem w jeździe długodystansowej (np. 500-kilometrowym wyzwaniem), Oto kilka wskazówek, które to ułatwią.
Nie zrażaj się dużą liczbą – jazda na długich dystansach może być przyjemna i łatwa do wykonania przy odrobinie planowania i wytrwałości. Kluczem jest realistyczne podejście do oczekiwań związanych z jazdą. Regularna jazda zamiast pokonywania 200 km w ciągu jednego dnia to jeden z wielu sposobów na pokonanie kilometrów bez wypalania się. Warto wyjechać na trasa velo dunajec.

Jak więc wyglądałby tydzień jazdy, aby w miesiącu przejechać 500 km?

Łącznie około 100 km do 125 km, czyli około 4-6 godzin jazdy. Spróbuj pomyśleć o swoich przejażdżkach w kilku kategoriach:

Dłuższa weekendowa przejażdżka
Dojazd do iz pracy
Przejażdżka towarzyska z kumplami (może po kawie lub śniadaniu)
Fajna przejażdżka z dziećmi, może w terenie po trasie kolejowej lub w buszu
Jazdy regeneracyjne
Jazda regeneracyjna to naprawdę przydatny sposób na pokonywanie kilometrów w spokojnym tempie. Zyskaj leniwe 15 km, a nawet 25 km w krótkiej przejażdżce trwającej mniej niż godzinę – Twoja lokalna ścieżka rowerowa jest na to świetnym miejscem! Prosta jazda regeneracyjna pozwala zachować spójność z przebytymi kilometrami po wyczerpującej jeździe poprzedniego dnia. Więcej o wyprawach poczytacie na stronie https://www.wyprawyrowelove.pl/.

Typowy tydzień mógłby wyglądać tak:
Poniedziałek: Dzień odpoczynku

Wtorek: dojazdy do / z pracy (powiedzmy łącznie 20-30 km / 1 godz.)

Środa: jazda regeneracyjna (20 km bardzo łatwe tempo: 1 godz.)

Czwartek: Dzień odpoczynku

Piątek: Fajna jazda z rodziną lub znajomymi (15 km po pracy / 45 min)

Sobota: Długa jazda (30-50 km / 2-3 godz.) – przynieś więcej do jedzenia!

Niedziela: Zabawna jazda: kolejka, rower górski lub po prostu wybierz się w nowe miejsce (20 km / 1 godz.)

Upewnij się, że nabierasz paliwa podczas każdej jazdy. Oznacza to jedzenie przed, w trakcie i po przejażdżce. Jeśli jest zimno, załóż kilka warstw odzieży, które możesz zdjąć i włożyć do kieszeni dżerseju, jeśli się rozgrzejesz.