Ryzyko ignorowania wizualnego merchandisingu w Twoim biznesie eCommerce

Dlaczego wizualne merchandising tak naprawdę ma znaczenie? Pomyśl o tym. Próbując coś wyjaśnić, możesz spędzić godziny, próbując opisać to słowami lub przedstawić obraz, który może wyjaśnić to coś znacznie szybciej, znacznie wyraźniej. Ludzie znacznie lepiej zapamiętują obrazy niż słowa, a badania pokazują, że mózg przetwarza obrazy lub dane wizualne 60000 razy szybciej niż tekst.

Wizualny merchandising to z definicji strategiczna, kreatywna i artystyczna prezentacja produktów, która ma przyciągnąć zainteresowanie kupujących, zwiększyć atrakcyjność produktu i przekazać tożsamość marki. W szybko coraz bardziej cyfrowym świecie i tak dużej części codziennego życia, w której wykorzystuje się dane wizualne z ekranów i urządzeń online, nie można przecenić znaczenia wizualnego merchandisingu dla handlu elektronicznego.

A jednak, jak pokazują liczby, wielu marketerów wciąż bagatelizuje znaczenie aspektu wizualnego. W niedawnej ankiecie 31% respondentów nie wierzy, że elementy wizualne są „bardzo ważne lub absolutną koniecznością” w ich strategiach marketingowych, podczas gdy tylko 56% używa wizualizacji w każdym publikowanym fragmencie treści.

Brak możliwości wizualnej konceptualizacji wyglądu produktów szybko odwróci klientów. Obrazy zapewniają przejrzystość wszelkich niejasności opisowych. Wizualny merchandising ma zatem ogromny wpływ na wrażenia klientów, sprzedaż i przychody.

Wizualizacje mogą być po prostu najważniejszym i najbardziej zaniedbywanym narzędziem marketingowym, jakie mają marketerzy. Liczą się pierwsze wrażenia. Więc niech się liczą.

Wpływ wizualnego merchandisingu na doświadczenie klienta

W praktyce wizualne merchandising dla eCommerce w dużej mierze obejmuje strukturę, układ i projekt strony internetowej. Treści, które nie są atrakcyjne wizualnie dla potencjalnego klienta eCommerce, można łatwo zapomnieć. Weźmy na przykład Instagram. Każdy dąży do tego, aby ich pasza była estetyczna, ponieważ to ona przyciąga uwagę, zdobywa obserwujących i sprzedaje.

Na sprzedaż i ciągłe zaangażowanie w witrynach i platformach eCommerce duży wpływ mają nawet pozornie banalne aspekty, takie jak kolory, czcionki i podstawowe elementy projektu. Niestety powiedzenie „nie oceniaj książki po okładce” nie ma żadnego zastosowania w przypadku Twojej witryny. Czemu? Odwiedzający wyrobią sobie opinię na temat witryny, niezależnie od tego, czy zostaną, czy odejdą, zajmuje około 50 milisekund (0,05 sekundy). Poszukiwanie alternatywy wymaga niewielkiego wysiłku ze strony użytkownika. Dlatego ważne jest, aby zainteresować widza już przy pierwszej interakcji z Twoją witryną.

Twoja witryna jest oknem na Twój świat, a dla 94% konsumentów pierwsze wrażenia są związane z designem – kiepski projekt, złe użycie kolorów, zbyt dużo wyskakujących reklam i zbyt dużo tekstu. Ponadto 39% osób opuści stronę internetową, jeśli obrazy nie będą się ładować lub wczytują się zbyt długo, podczas gdy 46% internautów opiera wiarygodność witryny na jej szacie graficznej i estetyce.

Czy Twoja strona internetowa jest sprawiedliwa
Nowoczesne strony internetowe nie są dobre, są świetne i dlatego powinny być atrakcyjne, atrakcyjne i funkcjonalne. Poza estetyką Twoja witryna powinna być szybko ładująca się, łatwa w nawigacji dla odwiedzających po raz pierwszy i oczywiście zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych. Ponieważ 79% konsumentów robi zakupy za pomocą telefonów komórkowych, nieresponsywna witryna mobilna może mieć wpływ na Twoją firmę.

Twoja strona główna w większości przypadków jest pierwszym punktem kontaktu z Twoją firmą i prawdopodobnie określi, czy w Twoim sklepie eCommerce pojawią się dalsze relacje. Twoja strona główna powinna przedstawiać wyraźną wizualną i tekstową reprezentację Twojej marki, sprzedawanych produktów i wartości dodanej, nie wprowadzając w błąd ani przytłaczając.

Ponieważ użytkownicy, którzy szukają produktu, szukają czegoś konkretnego, są bardziej skłonni do konwersji. Skuteczne funkcje wyszukiwania powinny wiązać się z czystym katalogiem z odpowiednimi tagami. Katalogi powinny również zawierać obrazy lub filmy przedstawiające wizualizację produktu pod różnymi kątami, dokładne opisy i wyraźne CTA.

Jeśli nie masz odpowiednich narzędzi, zarządzanie aspektem wizualnego merchandisingu może być ciągłą walką. Dzięki Smart Merchandiser bitwa staje się dziecinnie prosta. Po pierwsze, eliminuje ręczne śledzenie i interpretację danych podczas planowania wyświetlania produktów , inwentaryzacji i projektowania wizualnego merchandisingu. Opisano to tutaj https://tm360.pl/.

Narzędzie umożliwia nie tylko zarządzanie katalogiem za pomocą łatwych do przeciągania i upuszczania miniatur kategorii, ale także umożliwia porównywanie produktów i kategorii w celu uzyskania szczegółowego asortymentu. Smart Merchandiser umożliwia przeglądanie w czasie rzeczywistym sprzedaży i aktualizacji produktów oraz konsoliduje edycję, monitorowanie i inwentaryzację za pomocą analiz na żądanie, a wszystko to na jednej intuicyjnej platformie.

Bez wizualnego merchandisingu i handlu wielokanałowego

Ponieważ 62% kupujących w Stanach Zjednoczonych wskazuje, że kupują teraz więcej online niż przed pandemią, a 79% twierdzi, że ważny jest dla nich odbiór w sklepie zbliżeniowym lub odbiór na miejscu, handel wielokanałowy staje się coraz ważniejszym nowym aspektem merchandisingu.

Merchandising omnichannel łączy środowiska zakupów online i offline, aby zaspokoić potrzeby klientów w najwygodniejszym dla nich miejscu i czasie. Skuteczny merchandising eCommerce w różnych kanałach, w tym w mediach społecznościowych, platformach sprzedażowych i Twojej witrynie, daje kupującym swobodę dostępu do informacji o produktach niezależnie od ograniczeń czasowych lub lokalizacyjnych.

Z kolei sprzedaż detaliczna w sklepie oferuje punkt kontaktowy, który wywołuje zmysły klientów poprzez dotykanie, czucie, widzenie, słyszenie, a nawet degustację produktów. Integracja tych aspektów wzbogaca wszechstronne wrażenia klientów i przeniesie Twoją ofertę biznesową na nowe (i bardzo poszukiwane) poziomy.