Co to jest zarządzanie kategoriami?

Rozwiązania zakupowe, choć w zasadzie uniwersalne, są również niezwykle unikalne, od biznesu do biznesu i od organizacji do organizacji. Nawet w ramach tego samego rynku lub branży; przedsiębiorstwa korzystają z bardzo zindywidualizowanych rozwiązań zakupowych z różnych powodów.

Przede wszystkim rozwiązania dotyczące zaopatrzenia muszą pasować do konkretnych potrzeb Twojej firmy lub organizacji, dlatego jest mało prawdopodobne, aby tworzyły one uniwersalne rozwiązania. W związku z tym istnieje wiele taktyk zakupowych, które można włączyć do ogólnej strategii zakupowej. Jednym z takich przykładów jest zarządzanie kategorią szkolenia.

Zarządzanie kategorią jest niezwykle pomocny Zamówień taktyka, że wiele zespołów zamówień polegać na dobę. Taktyka ta obejmuje metodę grupowania, jeśli chodzi o działalność zakupową i faktyczne pozyskiwanie towarów lub usług. Odciąża to profesjonalistów prowadzących dział zakupów i korzystających z oprogramowania zakupowego, które prawdopodobnie zostanie zaimplementowane w całym systemie. . To z kolei prowadzi do wydajności, która pojawia się w ramach działań zakupowych.

Wdrożenie podejścia do zarządzania kategoriami w zamówieniach ma również korzystny wpływ na koszty, co można zobaczyć poprzez analizę wydatków .

Przyjrzyjmy się zarządzaniu kategoriami

Zanim przejdziemy do korzyści i wyników zarządzania kategoriami; ważne jest, aby dokładnie zrozumieć, czym jest zarządzanie kategoriami i czy ma to sens w szczególności dla Twojego zespołu zaopatrzenia.

Zasadniczo podstawową zasadą zarządzania kategoriami jest grupowanie podobnych produktów i towarów w różne kategorie. To z kolei informuje o sposobie podejmowania decyzji zakupowych i przebiegu procesu sprzedaży detalicznej.

Wdrażanie zarządzania kategorią

Wdrażanie dowolnego procesu lub systemu zakupowego wymaga wysiłku całej organizacji jako podmiotu. Oznacza to pozyskiwanie poparcia kierowników ds. zakupów i liderów organizacyjnych. Dużo na ten temat poczytasz na stronie http://merchandising.i-wro.pl/.

Pierwszym prawdziwym krokiem w budowaniu taktyki zarządzania kategoriami jest identyfikacja kategorii, które mają sens dla Twojej firmy . W ten sposób powinno istnieć naturalne podobieństwo produktów, które są pogrupowane w kategorie. Gdy istnieje obszerna grupa kategorii; następnie firma musi zidentyfikować mierzalne wskaźniki, aby zrozumieć, czy te grupowania rzeczywiście przynoszą rzeczywiste korzyści.

Po zdefiniowaniu kategorii i mierzalnych metryk; wtedy taktyka zarządzania kategoriami może być w pełni wdrożona w całej organizacji, śledzona i ostatecznie weryfikowana. Proces przeglądu jest ważny, ponieważ, podobnie jak w przypadku wszystkich silnych praktyk biznesowych, ciągłe doskonalenie musi być punktem centralnym.

Poświęcenie swojego zespołu ds. zakupów na proces ciągłego doskonalenia daje znacznie silniejszy zespół ds. zakupów z roku na rok. Dzięki regularnym ocenom interwałowym oraz spójnym i uważnym oczom pracownika; cały proces udzielania zamówień będzie z roku na rok ulegał znacznej poprawie pod każdym względem.

Możliwe korzyści

Niemal natychmiast stanie się oczywiste, czy zarządzanie kategoriami jest rozsądną i logiczną taktyką do wdrożenia przez firmę. Jeśli tak, dobrze jest zastosować się do sprawdzonych metod zarządzania kategoriami . Jak każda taktyka zakupowa, każda z nich jest bardziej odpowiednia dla innego sektora firm i organizacji. Wraca to do podkreślenia znaczenia zrozumienia własnych potrzeb i procesów zakupowych, co doprowadzi do lepszego podejmowania decyzji dotyczących działu zakupów i praktyk zakupowych stosowanych w Twojej organizacji.

Jednak zarządzanie kategoriami, jeśli dobrze pasuje do sposobu działania Twojej organizacji, przyniesie wiele korzyści. Korzyści te rozciągają się od możliwości obniżenia kosztów po wyższe wskaźniki wydajności w całym procesie zaopatrzenia jako całości. Oprócz tych korzyści, wdrożenie zarządzania kategoriami idzie w parze z wdrożeniem oprogramowania i technologii zakupowej.

Zaawansowana technologia zaopatrzenia, taka jak ta oferowana przez ProcurePort, pozwala Twojemu zespołowi zaopatrzenia na definiowanie i redefiniowanie kategorii produktów zgodnie z modelem biznesowym.

Aby uzyskać więcej informacji na temat zarządzania kategoriami, strategii zaopatrzenia lub technologii zaopatrzenia, odwiedź ProcurePort już dziś. ProcurePort jest głównym źródłem informacji o zamówieniach w Internecie.